Trendy aplikacji mobilnych na rok 2017

Trendy aplikacji mobilnych na rok 2017 Ranking aplikacji Android Gry Google Play Aplikacje mobilne

Użytkownicy urządzeń mobilnych coraz bardziej doceniają postęp i rozwój, których dynamika jest wyraźnie odczuwalna. Przed deweloperami aplikacji mobilnych stawia to nowe wyzwania – sprostać oczekiwaniom swoich klientów.

Krótki ranking

Warto zacząć od pokazania, jak zmieniły się proporcje pomiędzy użytkownikami PC oraz użytkownikami aplikacji mobilnych. W styczniu br. liczba użytkowników Internetu wynosiła ogółem 27,3 mln, przy czym:

Użytkowników urządzeń mobilnych było 20,4 mln

Użytkowników urządzań PC (stacjonarnych, przenośnych, prywatnych oraz służbowych) było 23,3 mln.

Proces badania aktywności internautów z podziałem na urządzenia, z których korzystają, opracował Gemius i to na podstawie tego rankingu prowadzone są statystyki oraz raporty.

Rodzaje pomiarów aplikacji mobilnych

Audytowane (site-centric) – aplikacje audytowane to takie, które wbudowany mają skrypty badawcze przygotowane przez Gemius. Skrypty te zbierają informacje o użytkownikach oraz ich działaniach i zliczają użytkowników aplikacji. Metoda pozwala na określenie nie tylko liczby użytkowników, ale także monitorowania działań, jakie wykonują. Dzięki temu mamy możliwość analizowania liczby odsłon, liczbie cookie czy czasu trwania sesji. Audyt dopuszcza wyłącznie takie aplikacje, w których skrypt został wywołany w sposób intencjonalny – czyli użytkownik zainstalował i użył aplikację świadomie.

Nieaudytowane (user-centric) – dotyczy aplikacji webowych i mobilnych, które nie zawierają wbudowanego skryptu. Badane są uruchomienia aplikacji na urządzeniach mobilnych – smartfonach i tabletach. Oznacza to, że dane są estymowane, a badania prowadzone na podstawie czynności, jakie w aplikacjach mobilnych prowadzą członkowie panelu badawczego. Każdy z nich ma na swoim urządzeniu oprogramowanie monitorujące ich aktywność, jaką wykazują w aplikacjach oraz przeglądarkach WWW. Minusem nieaudytowanych badań jest fakt, że prowadzone estymacje obejmują jedynie aplikacje użytkowane na systemie Android i nie dotyczą iOS.

Aplikacje królujące w Polsce na początku roku 2017

Ranking popularności aplikacji mobilnych prowadzony jest w każdym miesiącu i jego wyniki bywają niekiedy skrajnie od siebie różne. Jednak trend popularności niektórych aplikacji utrzymuje się na niezmiennym poziomie.

Poniżej znajduje się lista aplikacji, z których na początku roku 2017 użytkownicy korzystali najchętniej i najczęściej. Próba badanych wynosiła 139 552 osoby w wieku 7 – 75 lat.

  1. Google
  2. YouTube
  3. Messenger
  4. Mapy Google
  5. Facebook
  6. Gmail
  7. Dysk Google
  8. Google+
  9. OLX.pl
  10. WhatsApp
  11. Allegro
  12. Gry Google Play
  13. Google Photos
  14. Instagram
  15. Skype
  16. Google Muzyka
  17. Hangouts
  18. Snapchat
  19. Adobe Acrobat Reader
  20. Avast Mobile Security & Antyvirus

Wyraźnie widoczna jest obecność aplikacji z Grupy Google. Nie tylko obejmują pierwszą pozycję listy, ale pojawiają się również w pozostałych miejscach zajmując łącznie blisko połowę wszystkich miejsc w TOP 20 aplikacji mobilnych.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*